Elixir vegán étterem - ahogyan én látom

Amikor először elgondolkodtam azon, hogy vegán legyek, a legelső félelmem az volt, hogy tudok-e jókat enni? És vajon lehet-e jókat főzni vegánként? Nekem ugyanis jó néhány éve egyfajta önkifejezést is jelent a sütés-főzés, és ezt nem akartam elveszíteni. Ennyi idő alatt még nem lettem expert a vegán konyhában sajnos, de most már legalább tudom, hogy lehetséges :)
A harmadik félelmem, vagy inkább problémám pedig az volt, hogy hogyan oldom majd meg a munkahelyi ebédeket? A környéken van egy kínai és egy gyrosos (falafel), és kb. ennyi, elmehetek még a sarki boltba két kifliért :D A kajarendelő cégeket először teljesen kizártam, hiszen azok között biztos nincsen vegán. De tévedtem, ugyanis itt az Elixir!

Két hét alatt négyszer rendeltem tőlük, és a saját, szubjektív élményeim fogom most itt megosztani veletek. De előtte még pár tényszerű info.

Az étterem

Az Elixir konyháját a pimaszul fiatal Soós Ádám viszi, amennyire tudom, az ő ötlete és álma a vállalkozás. Nagyon jó fejek és szinte mindig perceken belül válaszolnak Facebookon is. Ott lehet ugyanis jelenleg leadni a megrendeléseket (Tényleg, holnap mikor lesz már? :) 
Naponta két fajta menü van, amit ők szállítanak ki biciklivel Budapesten belül, az elsőben kis- és nagyadagot lehet választani, a másodikban egy méret van, viszont mellette van egy cukormentes tortaszelet is. Előre szólok, hogy a kaja isteni, a kiszállítás gyors és pontos.egyetlen negatívumként az árat tudnám felhozni. Az biztos, hogy az 1200-1500 Ft közötti árakkal az átlag felett vannak árban, ez az oka annak, hogy én is csak hetente 2-3 napot rendelek tőlük. De azt szerintem most már rendszeresen, függő lettem ugyanis, és ennek egy oka van, mégpedig az, hogy a minőségben is bőven átlag felett vannak.
A konyha a Szondi utcában van, ahol a hely szűke miatt csak pult van, viszont cserébe lehet kapni hamburgert és pizzát is. Bevallom őszintén, én már nagyon kíváncsi vagyok a pizzájukra, de eddig még nem tudtam eljutni hozzájuk. Na de ami késik... Akkor tehát az "élménybeszámoló".

Citromos krumplifőzelék és tofupörkölt

Első alkalommal Citromos krumplifőzelék magvas zellergolyókkal, vaníliatortával volt a rendelésem. Kis dobozban jött a főétel és mellette külön a tortaszelet, a csomagolás egyébként gyorsan lebomló anyag. Megmondom őszintén, nekem ez ízlett a legkevésbé. Nem volt rossz, sőt, de valahogy nem volt olyan átütő sem. Viszont éhen sem maradtam, mert bár elsőre kevésnek tűnt, azért a végére mégis jól laktam :)

A második rendelésem vártam a legjobban: Zöldséges tofupörkölt falafelkorongokkal, egy szelet diótortával. És nem csalódtam, a tofupörkölt fantasztikus volt, és a diótorta is szép zárása volt az ebédnek. Minden sütemény egyébként friss volt, és külön örültem, hogy nem volt "túlédesítve", én ugyanis nem szeretem a túl édes ételeket, mert elvesznek benne az ízek.

Marcipános csokiháromszög! Nyamm!

A második hetet erősen kezdtem: Füstölt lencsefőzelék petrezselymes rizslabdákkal egy szelet oroszkrémtortával volt a menü. Nekem a rizslabdák nagyon tetszettek, nem is tudtam megvárni a fotózást, amint kinyitottam a dobozt, bele kellett harapnom :)

Aztán a következő napon Mentás zöldborsófőzelék falafelgolyóval marcipános csokiháromszöggel menüt kértem. Ádám hozta ki nekem az ebédem, és magyarázott valamit arról, hogy többet nem csinál a marcipános csokiháromszögből, mert nem lehet szállítani, összeesik közben. Ádám, könyörgöm, csinálj, tőlem össze is turmixolhatod szállítás közben, de ez volt évek óta a legjobb süti, amit ettem! A főzelékről pedig szerintem a neve is elárul mindent, tessék elképzelni, és megszorozni egy nagy számmal :)

Csináltam képeket is, de nem adják vissza az amatőr fotóim a profi szakácsművészek alkotásait. Szóval hajrá fiúk, főzzetek és süssetek még sokat, és remélem ez úttörő példa lesz, és sokan követnek majd titeket!