A pénz és az egészség

Ez a két dolog szokott előjönni kifogásként, hogy valaki miért nem lesz vegán, illetve emiatt aggódnak leginkább a vegánok ismerősei, barátai, rokonai. Én közel egy hónapja nem eszem húst, és a következőket tapasztaltam ebben a két kérdésben.

 

Vegánnak lenni drága?

Egyáltalán nem, sőt! Mióta nem veszek húst, zsírt, felvágottakat, májkrémet, sajtot stb., azóta a vásárlások alkalmával FELEANNYIT költök! Igen, 50%-ot spórolok meg vele! Még akkor is jóval több pénzem marad, ha veszek növényi sajtot és tejet hetente egyszer, és rendelek 2 hetente vegán pizzát vagy a munkahelyemre vegán ebédet. Tehát vegánnak lenni olcsóbb!

A vegánok betegesebbek?

Nem, sőt, egészségesebbnek érzem magam! És nem csak érzem, mert arra mondhatják sokan, hogy csak annak képzelem magam. De konkrét számokkal tudom ezt bizonyítani. Nekem ugyanis 7-8 éve 1-es típusú diabéteszem van, ami azt jelenti, hogy a hasnyálmirigyem nem termel inzulint, nekem azt naponta többször be kell juttatnom a szervezetembe. És kb. 1 héttel azután, hogy elkezdtem a húsmentes étkezést, azt vettem észre, hogy kevesebb inzulint kell beadnom! Először nem értettem, hogy ez mitől van, hiszen a húsban nincsen szénhidrát, ami emelné a vércukorszintet, tehát annak elhagyása nem lehet ok arra, hogy kevesebb inzulint kell beadjak. Azonban mégis, ugyanis a hús fogyasztása nehezíti az inzulin felszívódását, tehát többre van szükség. Ezért lehetséges az, hogy a 2-es típusú cukorbetegek a vegán életmódra való áttérés után teljesen tünetmentesen, gyógyszerek nélkül tudnak tovább élni. Több orvosi kutatás is igazolja ma már ezt, keressetek rá a neten, itt van például egy amerikai kutatás eredménye.
Arról nem is beszélve, hogy az eddigiekhez képest is változatosabban étkezem: több gyümölcsöt és zöldséget eszem, és teljesen új ételek és ízek világa nyílt meg előttem.
Tehát összességében 1 hónap alatt a következő két eredményt biztosan elértem: több pénzem maradt, és egészségesebben élek!