Állatkísérlet-mentes kozmetikumok és mosószerek? Na de honnan?

Azt gondoltam, hogy ez lesz az egyik legnehezebb dolog. A mosószódához semmi kedvem nem volt, meg akartam tartani azt a kényelmem, hogy beöntök valamit a mosógépbe, és attól tiszta és jó szagú lesz a ruhám. És ezért nem akartam messze menni, vagy többet fizetni. Lehet ilyet? Naná hogy igen!

img_0977.JPG

Azt gondolom sokan tudják, hogy az EU-ban nem lehet elvileg árulni semmi olyat, most már nagyjából két és fél éve, amivel állatkísérleteket végeztek. Azonban, ha a terméket az EU-n kívül is forgalmazzák, akkor erre más semmilyen garancia nincs. Alapszabály, hogy szinte minden ismert nagy márka állatkísérletet végez, persze vannak kivételek. Azoknál a márkáknál pedig, akik Kínában is jelen vannak, még rosszabb a helyzet, mert a kínai törvények egyenesen előírják, hogy minden emberi kozmetikumot vagy más szert előbb állatokon kell tesztelni. Na de hogyan tudjuk ezeket kiszűrni? 

Én már régóta a DM-ben veszem a mosószert és öblítőt, mert olcsó és jó minőségű. És most kiderült, hogy teljesen állatkísérlet-mentesek ezek a termékek! A DM, de a Rossmann saját márkáira is igaz ez. Egyik szombati bevásárlásom alatt egy fél órával többet szántam arra, hogy megnézzem, mit is veszek, és rájöttem, hogy egyáltalán nem bonyolult! Leírom a tapasztalataim, hátha nektek is segít.

Mosás, mosogatás

Én ehhez a Denk mit termékcsaládod használom: van folyékony mosószer, fehérítő, öblítő, mosogatószer stb, és az ára is nagyon jó.

Mosakodás, kézmosás, hajmosás, fogmosás

A DM-ben Balea márkanév alatt találhatsz tusfürdőt, shampont és folyékony szappant is. Fogkrémben pedig én a DontoDentet használom.

img_0979.JPG

Dezodor, borotválkozás, lányoknak smink

a DM-ben Alverde márkanév alatt lehet megtalálni.

Takarítás

Szintén a Denk mit fertőtlenítő és felmosószereket ajánlom, ablaktisztító és minden más is van. Azt hittem, hogy a Domestost nehéz lesz leváltani, de jobban körülnéztem, és most már tudom, hogy van DM saját márkás is.

A DM-ben még a Babylove (pelenkák és egyéb babadolgok) és a S-he Stylezon (női szépítőszerek) termékek is teljesen használhatóak nekünk is. De ha hozzád az van közelebb, akkor a Rossmannben is ugyanígy megtalálhatóak a saját márkás, állatkísérlet-mentes termékeik (Rival de Loop, Alterra, Babydream), de még ezen kívül rengeteg más lelőhely van, amiket a lenti linkeken megtalálsz.

Szóval nagyon egyszerűen tudsz erre te is átállni! Én praktikussági okokból pár dologban megvárom, hogy elfogyjon, és utána már ilyen termékeket veszek, másokat viszont elosztogattam rokonoknak, ismerősöknek. Mindegy, melyiket választod, a lényeg hogy informálódj a vásárlás előtt, és meglátod, egyszerű lesz! Ráadásul nemhogy drágábban, én egyenesen olcsóbban jöttem ki ezekkel a termékekkel! A lenti oldalak sokat segítenek a vásárlásban:

Vegán Állatvédelem - Mit-hol?

Állatkísérlet-mentes termékkereső

Állatkísérlet-mentes termékek listája

NLCafe - Így vásárolj állatkísérlet-mentes termékeket

Ha az ember jobban beleássa magát, akár rájön, hogy rengeteg minősítő rendszer van, és némelyik esetében egyáltalán nem biztos, hogy a termék teljesen mentes az állatokon végzett kísérletektől. Erről az Állatkísérlet mentes élet oldalán találsz egy nagyon részletes összefoglalót, érdemes erről elolvasnod.