Példás vegánok: Bonifert Anna

Példás vegánok

Úgy gondolom, hogy az embernek fontosak a példaképek. Olyan emberek, akiktől tanulhat, akik megmutatják neki az utat. Ezért indítottam egy sorozatot, amiben olyan vegánokat mutatok be, akik hatással voltak rám, és akikről szerintem mások is példát vehetnek. A bemutatkozáson kívül 10 kérdést tettem fel nekik, amikből talán megismerhetitek ti is az ő gondolkodásukat és motivációjukat.

Annával Az Állatmentő Seregben ismerkedtem meg, ő is ott önkéntes. Emellett a Vegán Állatvédelem alapítója és elnöke, aki nagyon sokat tesz a vegán életmód bemutatásáért. Rendszeresen tart előadásokat, hetente több találkozót (filmklub, kezdő vegán klub, vegán sütizés stb.), illetve ő írta a Miért vegán? és az Állatvédők könyve könyveket is.

11825062_10207537311734224_3315496938895591180_n.jpg

1. Pár szóban mutatkozz be, mit kell tudjunk rólad? 

32 éves vagyok, 3 kutya és 1 cica embere, lelkes állatvédő, civilben pszichológus és nyelvtanár. Szeretek filmeket nézni, futni, táncolni és néha meginni egy sört barátokkal.

2. Mióta vagy vegán?

4 éve volt tavasszal.

3. Miért lettél az?

Egy szóban: az állatokért. Főként a tejiparban történő iszonyatok vettek rá. meggyőződésem, hogy a vegánság a legjobb módja a világ megváltoztatásának, mert erőszakmentes, aktív, mindenki meg tudja csinálni és nem csak az állatok felszabadítását jelenti, hanem a környezetszennyezés drasztikus visszaszorítását, vagyis a természet megmentését és sok-sok népbetegség megelőzését és gyógyítását.

4. Mi volt az a pont, ahol váltottál, vagyis az “utolsó csepp”?

Egy könyv, aminek Why vegan? volt a címe és az ebben olvasott rövid leírás a tejiparról, arról, hogy a tehenek sírnak, amikor elveszik tőlük a borjaikat.

5. Fokozatosan hagytad el az állati eredetű táplálékot, vagy hirtelen váltottál?

7 évig voltam vega és utána hirtelen vegán.

6. Mi volt a legnehezebb ebben számodra?

Az a sok hülyeség, amikkel ijesztgettek hozzá nem értő emberek :)

7. Szereted a húst, a hús ízét?

Igen. Nagyon. Nem szégyellem, de nem is gondoltam egy percig sem, hogy visszalépnék. Sokkal többet ad a vegánság, mint amennyit elvesz.

1238971_10202031236645788_2082469123_n.jpg

8. Milyen hatással van az életedre a vegánságod?

Egészségesebb, fittebb vagyok, főleg mióta nyersvegán próbálgatok lenni. Rengeteg új barátom lett és megtaláltam a helyem a világban és hiszek egy jobb jövőben és boldogabb vagyok. "Csak" ennyi:))) Ja és a barátomat is vegán pikniken ismertem meg, és a legjobb barátaimat is.

9. Mit gondolsz a vegyes táplálkozásúakról?

Sajnálom és szeretnék segíteni annak, aki egyelőre itt tart. Senkit nem hibáztatok, hiszen ezt tanultuk, ezt szoktuk meg. nem csak az állatokkal és a bolygóval, de magukkal is kiszúrnak, akik így étkeznek.

10. El tudsz képzelni szerelmi, vagy legalább komoly érzelmi kapcsolatot nem vegánnal?

Erre mindig ezt szoktam emlegetni: anno egy nem vegánhoz mentem feleségül és egy vegántól váltam el, aki azóta - 3 évvel a válás után - továbbra is meggyőződéses vegán. Szerintem nem mérvadó ki vegán és ki nem. Ha megkapja a megfelelő infókat és segítséget, úgyis vegán lesz melleted. Bármikor kezdenék kapcsolatot nem vegánnal.

11. Mit mondanál, miért gondolkodjon el egy vegyes táplálkozású ember azon, hogy vegán legyen?

Mindenkinek megvan a maga indoka, kinek az egészsége, kinek az állatok, kinek a környezetvédelem. Inkább azt mondanám, hogy beszélgessen vegánokkal, kóstolja meg, miket esznek és engedje, hogy elkezdjen a fejében motoszkálni valami. Ne féljen, nem lesz tőle semmi baja :)