Vegán "halászlé" recept

Én erre vagyok a legbüszkébb! Annak ellenére, hogy nem volt benne semmilyen állat, főleg nem hal, teljesen halíze- és illata volt :) Mindez egy algafajtának köszönhető, amit a Bijoban vettem. És még "halszeleteket" is tettem bele! Az egész recept nagyon egyszerű és gyors, úgyhogy én ezentúl mindig így csinálom!

img_1710.JPG

Hozzávalók:

50 g kombu alga (nem a szárított!)
2 vöröshagyma
3 ek. pirospaprika, só
olivaolaj
2 padlizsán
25 dkg metélt durumtészta
Erős Pista (aki szereti)

 

Elkészítés:

Az algát felöntöm vízzel, hogy ellepje, és legalább 10 percig állni hagyom.

Közben a hagymát apróra vágom, a padlizsánokból pedig "halszeleteket" vágok. Kettévágom, ha elég nagy akkor hosszában még egyszer, és kivágom a halszelet-formát. A "halszeleteket" forró olivaolajban kisütöm, a maradékot pedig kockára vágom. Az alga is közben megszívta magát vízzel, így azt is feldarabolom.

Egy nagy lábasban öntök olajat, és megfonnyasztom benne a hagymát, majd lehúzom a tűzről és rászórom a pirospaprikát és a sót. Összekeverem, majd ráöntök 2,5 liter vizet és felforralom. Én vízforralóban szoktam előtte felmelegíteni a vizet, úgy gyorsabb :)

img_1712.JPG

A vízbe beleteszem az algát, majd a padlizsánkockákat és végül a "halszeleteket". Kb, 20 percig főzöm fedő alatt.

Közben egy másik lábosban pedig megfőzöm a tésztát, leszűröm és olivaolajat öntök rá. Végül tálalom, és mellé Erős Pistát kínálok :) Jó étvágyat!

ps: Az algákat ki lehet venni utána, de meg is lehet enni, ki hogy szeretné :)

Az alapreceptet a Vegánkarácsony.hu oldalon találtam, azt alakítottam át a kedvem szerint,