Rántott zöldségek sörtésztában

Ha nem derült volna eddig ki, én szeretek enni és főzni is, ezért fontos, hogy ezt megőrizzem vegánként is. Vegyes táplálkozásuként zöldségeket ritkán rántottam, de a sörtésztát már akkor is szerettem. Most viszont kapóra jön :) A sörtészta elkészítésének több módja van, van amelyikben sütőport, másikban élesztőt használnak, vagy éppen vodkát (van amelyikben tojást vagy mézet is, de ugye azokat én hanyagolom). Én tehát így csinálom.

img_0997.JPG

Én ezeket szeretem rántani:

  • cukkini
  • tök
  • gomba
  • padlizsán (előtte 1 órával lesózva, kinyomkodva)
  • brokkoli
  • karfiol
  • szeletelt tofu (ezt szoktam fűszerezni is előtte)

A hozzávalók legyenek hidegek, az olaj viszont forró.

A sörtésztához sörbe élesztőt majd lisztet teszek, az arányoknál figyelek hogy kicsit híg legyen a végeredmény. Kis kurkuma hozzáadásával a színén és az ízén is lehet dobni egy kicsit. A zöldségeket először lisztbe, majd a sörtésztába mártom, és forró olajban hirtelen kisütöm.

Köretnek nagyon szeretem a barna rizst, amibe a főzés megkezdésekor chilis babkonzervet, vagy vörösbab konzervet, kukoricakonzervet teszek.

A képen mellé gyermekkorom egyik kedvencét csináltam meg, a sült paprikát. Egyszerű, de finom! :) Ti hofyan csináljátok?