Kezdeti problémák

Nagyjából egy hét után kezdtem megtapasztalni, milyen problémák is merülnek fel amiatt, hogy vegán akarok lenni. Hát sorolom, az étkezési problémával kezdem.

Étkezés, tápanyagok

Egyáltalán miből mennyit? A kezdő vegánok első kérdése, ami nekem is az első kérdésem volt: és miből viszem be a fehérjét? Jelentem, hogy nagyon sok növényi fehérjeforrás van. Az igaz, hogy tudatosabban kell megterveznem az étkezésemet, de ez inkább előny, mint hátrány szerintem. Fogok majd írni arról, mivel mit lehet bevinni, de sok vegán oldalon írtak már ezekről, szóval szerintem csak be fogom linkelni :)

Reggeli

Mit egyek és hol? Miben van és miben nincs tojás vagy sajt? A péksütemények többségében ugye van, kivéve a néhány helyen kapható fitt croissantot és társait. Vagy ha nincs ilyen bennük, akkor tuti hogy cukor az van (én azt sem eszem). Sőt, egyes kenyerekben tej (!) van, ez főleg az olcsóbb fehér kenyerekben fedezhető fel az összetevők között. Tehát marad a barna, teljes kiőrlésű, graham kifli/zsömle, ami egészséges, csak marha uncsi. Mivel én egyelőre csak vega vagyok, ehetek pl. sajtos és burgonyás pogácsát vagy perecet is, de a kedvencemről, a tepertős pogiról le kellett mondanom, Ez van. Ehetnék otthon is, ezekre majd később mutatok jó ötleteket,

Ebéd

 

Itt két probléma is van: milyen helyre menjek, ahová a kollégák is velem jönnek, ugyanakkor vegán is tudok maradni? Egyelőre nem mindig tudom megoldani, a vega étkezést annál könnyebben. Például tudok enni rántott sajtot, rántott karfiolt vagy gombát, padlizsánt stb. krumplival vagy rizzsel, ameddig a többiek valamilyen csirkét esznek. A gyrososnál viszont tudok kérni falafelt, csak a joghurtos szószt nem kell rá kérni, és akkor vegán is. A pizzásnál pedig zöldséges, paradicsomos, brokkolis stb. pizzát. 

Előrecsomagolt kiszállítós kaja nálam nem játszik, mert a melóban se hűtő, se mikró nincs. Pedig van már egyre több vegán ételkiszállító, a legújabb például az Elixir, ha kipróbálta már valaki, örülnék, ha megírná a véleményét!
A vegán pizzarendelés az, ami még alkalmanként jó, az 1Pizza.hu-n lehet rendelni Budapest néhány kerületébe vegán pizzát, növényi sajttal és teljes kiőrlésű tésztával is! A Te pizzád kell választani, és összeállítani amit szeretnél. Egy nem vegán barátom szerint is nagyon finom! :) Ha tudtok még ilyen helyeket, írjátok meg kommentben légyszi!
Vihetek magammal szendvicset, de ezt ugye reggel kell megcsinálni, amikor rohanok. Tehát gyorsan elkészíthetőnek kell lennie. Erre vannak már ötleteim, később leírok majd párat.
Vegán sütiket már egy ideje készítek, mert én ráadásul imádok sütni, és a tojás pótlása aggaszt leginkább. De ezekre is több megoldás van, be fogom majd mutatni őket.

Vacsora

Ezt tudom legkönnyebben megoldani, mert vagy a hétvégi főzésből maradt kaját eszem meg este, vagy eszek valami gyorsan elkészíthető lencse- vagy babkonzervet, esetleg a kedvenc csiceriborsós receptem is megcsinálhatom, de ehetek hideget is, szendvicset. Ezekre is hozok majd recepteket :)

Elegáns öltözködés

Vegánként is lehet jól kinézni (Petra Nemcova topmodellnek sikerült)

Ezeket idővel meg fogom tanulni, de akkor még ott lesz az öltözködés, főleg hogy én öltönyben járok dolgozni, és helyettesítenem kell a bőrcipőt- és övet valami mással, ami nem gagyi, de nem is állati. Remélem erre hamarosan kapok megoldást a most vasárnapi  Kezdő Vegán Klubban Annától, ami kéthetente van a Vegán Édes Élet Cukrászdában. Ha te is kezdő vagy, mint én, javaslom hogy gyere el, mert sok kérdésesre megkaphatod a választ.

Tisztítószerek és tisztálkodószerek

Na ezeket is teljesen le kell cserélnem állatkísérlet-mentesre. Ebben majd később merülök el.

Sportolni vegánként?

Massimo Brunaccioni, testépítő és atléta


Ezt majdnem ki is hagytam, mert ez számomra nem kérdés: persze hogy lehet, a kérdést sem értem. Elvégre egészségesebben fogok élni, vagyis még jobban is fog menni a sport! De majd ezt is jól körbejárom.

Barátok és család

Ők ugye féltenek és segíteni akarnak, csak nem értik, miért csinálom ezt. Mert ez egészségtelen, vagy csak butaság. Tudom, hogy ez sok vegánt bosszant, de én ezekkel vagy nem foglalkozom, vagy elmondom a motivációm. Ha tényleg fontos vagyok nekik, akkor elfogadják a döntésem.

Na azt hiszem, minden negatív dolgot sikerült felsorolnom, de egyik miatt se félek, hogy nem tudom megoldani. Kihívás lesz, az biztos, de egy sikeres ember mondta, hogy minden erőfeszítés elkerülése problémát szül, én pedig nem szeretem a problémákat. Szóval csak irány egyenesen előre!