Példás vegánok: Váli Tomi

Példás vegánok

Úgy gondolom, hogy az embernek fontosak a példaképek. Olyan emberek, akiktől tanulhat, akik megmutatják neki az utat. Ezért indítottam egy sorozatot, amiben olyan vegánokat mutatok be, akik hatással voltak rám, és akikről szerintem mások is példát vehetnek. A bemutatkozáson kívül 10 kérdést tettem fel nekik, amikből talán megismerhetitek ti is az ő gondolkodásukat és motivációjukat.

img_20150816_122847.jpg

Tomit rövid vegetáriánus korszakom alatt ismertem meg a Vegetáriánus fesztiválon. Még éppen csak ismerkedtem a vegánsággal, és rengetek kérdés volt bennem, hogy tudnám beilleszteni az életembe. Ő pedig nagyon sok kérdésemre tudott válaszolni. Ráadásul Tomi testépítő és fizikusnak tanul. Tehát nem buta, és nem is gyenge, amiket ugye a kevésbé tájékozottak fel szoktak hozni a vegánok ellen :) Ha érdekel, a rajongói Facebook-oldalán te is nyomon követheted az edzéseit. Ismerjétek hát meg ti is őt!

  1. Pár szóban mutatkozz be, mit kell tudjunk rólad?

Sziasztok! Váli Tamás vagyok, fizikus, testépítő és egyre aktívabb vegán aktivista!

  1. Mióta vagy vegán?

Lassan egy éve vagyok vegán, egyik napról a másikra, tipikus testépítő étrendről tértem át.

  1. Miért lettél az?

Én az egészség vonalán csatlakoztam be, egy videót láttam, melyben egy híres orvos hangoztatta a növényi alapú étrend jótékony hatásait, de ezután nem sokkal már jöttek is az etikai tényezők!

  1. Mi volt az a pont, ahol váltottál, vagyis az “utolsó csepp”?

Igaziból a növényi alapú étrendről nézett videók, és kutatások olvasása után teljesen logikus volt, hogy ez az út sokkal jobb, tehát váltottam.

  1. Fokozatosan hagytad el az állati eredetű táplálékot, vagy hirtelen váltottál?

Egyik napról a másikra, és egyszer sem „estem vissza”.

  1. Mi volt a legnehezebb ebben számodra?

Én olyan ember vagyok, hogyha eldöntök valamit, akkor azt véghez is viszem, úgyhogy magammal semmi baj nem volt, és úgy igazán másokkal sem, hiszen tudtam és máig tudom, hogy igazam/igazunk van.

  1. Szereted a húst, a hús ízét?

Igen, sőt én párolva vagy olaj nélkül sütve fűszerezés nélkül ettem a húst, bár leginkább csak csirkemellet.

  1. Milyen hatással van az életedre a vegánságod?

Sokkal jobban érzem magam, nincsenek emésztési problémáim, jobb a közérzetem, óriási teljesítmény-növekedés az edzésben, regenerációs időm drasztikus csökkenése, étkezésre fordított összegek csökkenése, kifinomultabb egyensúly a világgal, az élőlényekkel.

  1. Mit gondolsz a vegyes táplálkozásúakról?

Túl sok butasággal tömik az emberek fejét manapság, én sem tudtam nagyon sok mindent erről a témáról azelőtt, de úgy gondolom, ha elmagyarázom valakinek részletesen, hogy miért vagyok vegán, és ezután sem bír egy bizonyos időn belül váltani, akkor én azt személy szerint nem nézem jó szemmel.

  1. El tudsz képzelni szerelmi, vagy legalább komoly érzelmi kapcsolatot nem vegánnal?

Nem igazán, maximum úgy, ha a jelölt nyitott a vegánságra.

  1. Mit mondanál, miért gondolkodjon el egy vegyes táplálkozású ember azon, hogy vegán legyen?

A vegánság egy etikai norma az állatok felé, egy kimagaslóan környezetkímélő út a bolygónkért, és az egészségünket is tökéletesen ápolja, tehát győzelem-győzelem-győzelem!

  1. Családod és barátaid hogyan állnak a te vegánságodhoz?

Családom elfogadta, barátaim úgyszintén, azóta több barátom is vegán lett, hiszen ismernek, hogy nem vetem bele ilyen erővel magam csak úgy valamibe, ha az nem lenne tényleg fontos.