Példás vegánok: Soós Ádám

Úgy gondolom, hogy az embernek fontosak a példaképek. Olyan emberek, akiktől tanulhat, akik megmutatják neki az utat. Ezért indítottam egy sorozatot, amiben olyan vegánokat mutatok be, akik hatással voltak rám, és akikről szerintem mások is példát vehetnek. A bemutatkozáson kívül 10 kérdést tettem fel nekik, amikből talán megismerhetitek ti is az ő gondolkodásukat és motivációjukat.

12170582_10207772420579429_237883602_n.jpg

Hogy ne azt gondoljátok, hogy csak a csinos nők miatt lettem vegán - hiszen korábban Klaut és Annát mutattam be ebben a rovatban ;) - most egy fiatal srácot akarok megismertetni veletek. Ádám szerintem egy célt megvalósító ember, aki nagyon sokat dolgozott és dolgozik azért, hogy elérje az álmait, így mindenki számára követendő példa lehet. De ő ráadásul egy nagyon jó vegán szakács is, és neki, és az ételeinek köszönhető, hogy nagyon gyorsan át tudtam állni a vegán étkezésre. Ugyanis ebben két problémán volt. Az egyik, hogy a munkahelyem környékén nem volt elég vegán étkezési lehetőség, főzni pedig nem mindig volt időm. A másik pedig, hogy példák kellettek, hogy igenis lehet jókat főzni vegánként is. Az Elixir, amiről már írtam is a blogban, megoldotta mindkét problémát.

1. Pár szóban mutatkozz be, mit kell tudjunk rólad? 

Ádám vagyok, etikai vegan szakács. Az ELIXIR megálmodója, munkamániás, nem alkuvó, radikális bicajos, zeneőrült, örökmozgó. Vidéki srác vagyok, 5 éve költöztem Pestre, egyetemet hagytam ott, hogy vegan szakács és bicajos futár lehessek.

2. Mióta vagy vegán?

Még költözésem körül tértem át a vegetáriánus életmódról a vegánra, mert úgy éreztem, hogy nem teszek eleget az állatokért, a bolygóért, magamért sem. Mint kiderült, így is van.

3. Miért lettél az?

Engem az állatok szenvedése, kihasználása, halála zavart leginkább, de figyelek az egészségemre is.

4. Mi volt az a pont, ahol váltottál, vagyis az “utolsó csepp”?

Igazából csak úgy megtörtént a váltás, egyszerűen úgy éreztem, ez a logikus irány az életemben.

5. Fokozatosan hagytad el az állati eredetű táplálékot, vagy hirtelen váltottál?

2 évig voltam vegetáriánus étrenden előtte.

12179604_10207776681845958_34706243_n.jpg

6. Mi volt a legnehezebb ebben számodra?

Az az igazság, hogy semmi. A nettó állati szenvedést látom magam előtt, ha állati eredetű termékekre nézek.

7. Szereted a húst, a hús ízét?

Amíg mindenevő voltam, igazából 1-2 kivételtől eltekintve akkor is utáltam és félretoltam a tányéron, nem voltam hajlandó sok mindent megenni.

8. Milyen hatással van az életedre a vegánságod?

Én voltam hiperaktív kiskoromban, ami azért elmúlt nagyrészt, de még így is több energiám lett, testileg-lelkileg kiegyensúlyozottabb lettem, nyugodtabb, egészségesebb, törődőbb. Az elmúlt 28 év legjobb dolga, ami történhetett velem.

9. Mit gondolsz a vegyes táplálkozásúakról?

Azt, hogy még nem nyílt ki a szemük, nem elég érzékenyek vagy nem tudnak eleget arról a hatalmas iparról, amelyben az állatokat pusztítják. Én is voltam mindenevő, mint sokan mások és sok minden rejtve volt előlem. Igazából kétfajta ember létezik: aki vegan és aki vegan lesz.

10. El tudsz képzelni szerelmi, vagy legalább komoly érzelmi kapcsolatot nem vegánnal?

Egy ideig próbáltam valahogy tartani magam ahhoz, hogy nem mindenki tarthat ott ezen az úton, ahol én és meg lehet oldani ezt, de mára az a véleményem, hogy ezt huzamosabb ideig nem lehet fenntartani, szóval a válaszom: nem.

11. Mit mondanál, miért gondolkodjon el egy vegyes táplálkozású ember azon, hogy vegán legyen?

Gondoljon az állatokra, a bolygóra, az egészségére! Igazából nem feltétlen kell ebben a sorrendben, csak tájékozódjon, nézzen a dolgok mélyére, kérdőjelezzen meg mindent és törődjön! Sose féljen a változástól!

Köszönöm a lehetőséget, Attila!